Ylistysilta

Jumalan armahtavaan laupeteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla. Room. 12:1

Mistä kyse?

Canteburyn arkkipiispana sotavuosina toiminut William Temple kirjoitti aikoinaan jumalanpalveluksesta (engl. worship) näin:

"Vilpitön ja hengellinen jumalanpalvelus on lääke sekä epätoivoiselle, että turtuneelle omalletunnolle, sillä koko luontomme alistuminen Jumalalle on jumalanpalvelusta. Se on omantunnon elpymistä hänen pyhyytensä vaikutuksesta, mielen ravitsemista hänen totuudellaan, mielikuvituksen puhdistumista hänen kauneudellaan, sydämen avautumista hänen rakkaudelleen, tahdon alistumista hänen tarkoitukselleen - ja kaikki tämä yhdistyy palvonnassa. Se on epäitsekkäin tunne, johon luontomme kykenee, ja juuri siksi se on tärkein lääke itsekeskeisyyttä vastaan, joka on meidän ensimmäinen syntimme ja nykyisten syntiemme lähde. Palvominen hengessä ja totuudessa avaa tien pois epätoivosta ja vapauteen synnistä."

Tästä kaikesta on kyse ylistysilloissa.  Saamme yhdessä laulaa ja rukoilla lisäksi jokaisessa illassa on raamatunopetus. Mitään jäykkää kaava emme ole muodostaneet, joten voit tulla ja lähteä koska vaan!

Koska ja Missä?

Yleensä kerran kuussa arki-iltaisin Hämeenkyrön kirkossa. Mahdolliset poikkeukset ovat mahdollisia joten tarkista ajankohtaiset tiedot tapahtumakalenterista.

Illat alkavat kello 19.00 mutta tulla ja lähteä saat omaan tahtiin!

Voisinko tehdä jotain?

Ilman muuta! Tilaisuus on tekijöidensä näköinen. Pieninkin halu tai innostus riittää. Hommia on soittamisesta aina ovien avaajaksi asti. Eipä pieni hiukopalakaan illan päätteeksi olisi lainkaan huono ajatus. Anna itsesi ilmi Eelikselle.

Kirkkovaltuuston ja -neuvoston jäsen, kirkkoneuvoston edustaja kasvatuksen pajassa