Kasvatuksen työpajan

Kasvatuksen työpajassa käsitellään varhaiskasvatuksen, perhetyön, varhaisnuorisotyön, nuorisotyön ja rippikoulutyön asioita.

Kasvatuksen pajaan kuuluvat:

• Jaakko Reilin
  • Anna-Mari Lohtander
  • Elina Yli-Perttala
  • Emmi Kalliola
  • Eelis Mäkipää, kirkkoneuvoston edustaja
  • Työntekijät:
    • Anne Ahola, nuorisotyönohjaaja
    • Merja Eloranta, lastenohjaaja
    • Johanna Kivimäki, perhetyöntekijä
    • Mikkeli Kivimäki, nuorisotyönohjaaja
    • Henna-Riikka Kivistö, kasvatuksen pappi
    • Inka Mäkelä, lastenohjaaja

kirkkovaltuuston jäsen, kasvatuksen pajan jäsen
Kirkkovaltuuston ja -neuvoston jäsen, kirkkoneuvoston edustaja kasvatuksen pajassa
lastenohjaaja

Olen Merja Eloranta, lastenohjaaja. Aloitin seurakunnassa syksyllä 1997 tekemällä lastenohjaajan sijaisuuksia. Myöhemmin kouluttauduin lastenohjaajaksi oppisopimuksella ja valmistuin keväällä 2007. Tein kuuden vuoden pätkän vastaavan lastenohjaajan töitä ja palasin perustyöhön syksyllä 2019. Syksystä 2018 olen ollut mukana myös aikuistyössä vetäen Ankkuri-iltoja pariskunnille.

34:n avioliittovuoden jälkeen jäin leskeksi joulukuussa 2020. Elämääni tuovat lohtua aikuiset lapseni sekä kaksi pientä lastenlasta. Myös Jumalan huolenpito, rukoilevat ystävät ja tämä ihana työ lasten ja perheiden parissa auttavat jaksamaan. Pidän kovasti kuntoliikunnasta, lukemisesta, käsitöistä ja lauta- ja korttipelien pelaamisesta (bridge!). Kuuntelen myös mielelläni musiikkia, kokoan palapelejä ja vietän paljon aikaa lastenlasteni kanssa.

perhetyöntekijä, kasvatuksen tiimin lähiesimies

Hei olen seurakunnassa vuoden 2020 alussa aloittanut perhetyöntekijä. Perhe-elämä on omakohtaisestikin tuttua, sillä kotoa löytyy aviomies ja neljä vilkasta 3-14-vuotiasta poikaa. Perhetyön lisäksi olen mukana varhaisnuorisotyössä. Unelmani seurakunnasta on sellainen, että se saisi olla meille jokaiselle toinen koti, jossa voi jakaa yhteistä uskoa ja elämä avoimesti ja rehellisesti. Toivon sen olevan myös paikka, jossa jokainen saisi löytää omat lahjansa ja palvella niillä rohkeasti toinen toisiaan ja Jumalaa.

nuorisotyönohjaaja

Tervehdys. Olen nuorisotyön ohjaaja Mikkeli Kivimäki. Kotoisin olen Seinäjoelta. Syntymävuoteni on 1970. Jalkapalloa harrastin aikuisikään asti, joka olikin lempiharrastukseni. Myöhemmin innostuin opettelemaan saksofonin soittoa. Ensimäiseltä ammatiltani olen pianonvirittäjä. 22-vuotiaana muutin Kouvolaan, jossa siirryin harmonikkatehtaan palvelukseen kahdeksi vuodeksi ja toimin harmonikan virittäjänä.

22-vuotiaana tulin uskoon ja Jeesuksesta tuli minun vapahtajani. 31-vuotiaana menin Diakiin Helsinkiin opiskelemaan nykyiseen ammattiini. Haaveeni ja rukoukseni on, että nuoret voisivat löytää Jeesuksen elämäänsä ja tulla Hänen opetuslapsikseen.

Asun perheeni kanssa Karhella (Viljakkalassa), perheeseen kuuluu vaimoni Johanna sekä neljä poikaa joiden syntymävuodet ovat -05, -08, -14 ja -16. Menoa ja meininkiä riittää yhden perheen tarpeiksi ihan riittämiin.

Liikun mielelläni luonossa. Vuonna 2020 innostuin harrastuksesta: Kalastuksesta, ostin virvelin (myös luvan). Ostin kyllä vaimoltani salaa toisenkin virvelin. Vielä ku olis rahaa veneeseen...

kasvatuksen pappi

Kasvatuksen pappi

Olen Hämeenkyrön seurakunnan kasvatuksen pappi. Työhöni kuuluu jumalanpalvelusten ja toimitusten lisäksi koulu- ja päiväkotityötä, eri ikäisten leirejä sekä erilaisia kohtaamisia lasten ja nuorten kanssa kerhoissa, rippikouluissa, nuortenilloissa ja muuallakin. Musiikki, teatteri, tanssi ja kirjallisuus ovat lähellä sydäntäni, minkä saattaa joskus huomata työtavoissanikin.

lastenohjaaja