Surun ja kriisin keskellä

Älä jää yksin

Surut ja elämän kriisit voivat kohdata ketä tahansa meistä. Kriisin kulku ja surun kanssa eläminen on jokaiselle yksilöllistä ja henkilökohtaista. On tärkeää, ettet jää surun tai kriisin kohdatessa yksin, vaan voisit puhua jollekin luotettavalle ihmisille.

Diakoniatyöntekijät ja papit tarjoavat henkilökohtaista keskusteluapua erilaisissa elämäntilanteissa, esimerkiksi yllättävässä elämän kriisissä tai huolien ja surun kohdatessa. Vaikka vastauksia ei aina ole, jo kysyminen ja asioiden ääneen sanominen usein helpottaa oloa.  Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten, kun tarvitset kuuntelijaa. Ota rohkeasti yhteyttä!

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Punainen ruusu tummalla taustalla.

diakoniatyöntekijä

Hei!

Olen Johanna Graeffe ja toimin diakoniatyöntekijänä Hämeenkyrön seurakunnassa. Diakoniatyön lisäksi hoidan seurakunnassamme ystävyysseurakuntatyötä Vironssa sijaitsevan Mustveen seurakunnan kanssa.

Minuun voit ottaa yhteyttä jos kaipaat keskustelua, kotikäyntiä, tukea surussa tai jos joku muu huoli painaa mieltäsi tai tarvitset esim. apua taloudellisten asioiden selvittelyyn.

Seurakuntatyössä sydäntäni lähellä on ihmisten kaikenlaiset kohtaamiset, joko kahden kesken tai isommalla joukolla. Minut voit löytää vaikkapa Myötätuuli-päivästä, seurakuntaretkiltä ja leireiltä tai muusta diakonian toiminnasta.

Arvostan työssäni verkostoitumista ja yhteistyön tekemistä eri tahojen; kunnan, järjestöjen ja eri toimijoiden kanssa, sillä yhdessä saamme enemmän aikaan. Erityisesti iloitsen jokaisesta vapaaehtoisesta ja kaikenlaisesta vapaaehtoistyöstä mitä seurakunnassamme tehdään.

Perheeseeni kuuluu aviomies, kaksi teini-ikäistä nuorta sekä Lilli-koira. Vapaa-ajalla viihdyn perheen parissa, puutarhatöissä, metsälenkeillä ja mökillä.