Isostoiminta

Isoskoulutukseen voi ilmoittautua mukaan oman rippikoulun jälkeen. Isoskoulutus antaa sinulle varmuutta ja valmiuksia isosena toimimiseen. Isosen tehtävä on tärkeä!

Isonen toimii linkkinä leiriläisten ja työntekijöiden välillä, järjestää yhdessä muiden isosten kanssa iltaohjelmia, kisoja ja muuta leirin ohjelmaa, ohjaa leirillä raamiksia ja ryhmätehtäviä.

Ihanteellista olisi, jos isonen olisi leiriläisille esimerkkinä uskovasta nuoresta. Mutta sinun ei tarvitse olla kaiken tietävä ja kaikessa omassa etsinnässäsi valmis. Saat kysellä ja itsekin olla vielä etsimässä ja vahvistumassa -  me kaikki olemme. Riittää että olet kiinnostunut uskon asioista ja sinulla on halu ottaa selvää. Isosen tulee kuitenkin sitoutua siihen ettei tahallisesti toimi ja puhu leirillä opetettavia asioita vastaan.

Isoskoulutus sisältää käytännön asioiden opettelua ja hengellisisssä asioissa ja tietämyksessä vahvistumista.

Voit tulla isoskoulutukseen vaikka et vielä ole varma siitä haluatko lopulta hakea isoseksi leirille. Voit miettiä asiaa koulutuksen aikana. Koulutukseen osallistuminen ei velvoita tulemaan isoseksi.

Isoskoulutuksen käytyäsi voit hakeutua isoseksi Hämeenkyrön seurakunnan rippileireille, lastenleireille, diakonialeireille, perheleireille ja niin edelleen. Yhtä aikaa isoskoulutuksen kanssa voit käydä myös kerhonohjaajakoulutusta, joka valmentaa sinua pitämään kouluikäisten kerhoja. Kerhonohjaajakoulutuksesta voit kysellä Tuomakselta

Isoskoulutuksen suorittaneet saavat isoskoulutustodistuksen, joka on kovaa valuuttaa, kun haet kouluihin ja työpaikkoihin. Isoskoulutus on Suomen tunnetuin nuorten vapaaehtoiskoulutus ja sitä osataan arvostaa.

Isoskoulutus

Hämeenkyrön seurakunnan isoskoulutus on vuoden mittainen. Ilmoittaudu isoskoulutukseen painamalla tästä linkistä 11.9. mennessä.

Isoskoulutuksen ensimmäinen tapaaminen on pe 16.9. klo 15.30 Torikadun Olkkarilla (Torikatu 8). Sen jälkeen tapaamiset jatkuvat kahdesti kuukaudessa. Lisätietoja tapaamisista saat ensimmäisellä koulutuskerralla.

Kevään 2023 Isoskoulutuskerrat:

Pe 3.2. klo 15.30-17.00

17.2.

17.3.

31.3.

14.4.

28.4.

12.5.

Isoskoulutus- ja Apuohjaakoulutusleiri 19.-21.5. Särkijärvellä.

Apariksi

Aparit eli apuohjaajat toimivat isostoiminnan ohjaajina erilaisilla leireillä ja ovat leirin vetäjätiimin jäseniä. Apariksi voi kouluttautua isoskoulutuksen käynyt ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt tai seuraavaana vuonna täyttävä. Ilmoittaudu apuohjaajakoulutukseen tästä linkistä 11.9. mennessä.

Ilmoittaudu Isos-ja Apuohjaajakoulutusleirille Pe 9.12.- Su 11.12.

Ilmoittautuminen syksyn 2022 isos-ja apuohjaajakoulutusleirille on alkanut . Ilmoittautuminen päättyy pe 2.12.2022 klo 23.59. Apuohjaaja koulutukseen voi osallistua isoskoulutuksen käynyt ja viimeistään ensi vuonna 18-vuotta täyttävä henkilö. Ilmoittaudu leirille tästä linkistä 2.12. mennessä.

Kevään 2023 leirien isoshaku

Hae kevään 2023 leireille isoseksi 11.12. mennessä painamalla tästä linkistä.

Nuorten kädet muodostavat ristin.
kädet ympyrässä

Kysy lisää

nuorisotyönohjaaja

Tervehdys. Olen nuorisotyön ohjaaja Mikkeli Kivimäki. Kotoisin olen Seinäjoelta. Syntymävuoteni on 1970. Jalkapalloa harrastin aikuisikään asti, joka olikin lempiharrastukseni. Myöhemmin innostuin opettelemaan saksofonin soittoa. Ensimäiseltä ammatiltani olen pianonvirittäjä. 22-vuotiaana muutin Kouvolaan, jossa siirryin harmonikkatehtaan palvelukseen kahdeksi vuodeksi ja toimin harmonikan virittäjänä.

22-vuotiaana tulin uskoon ja Jeesuksesta tuli minun vapahtajani. 31-vuotiaana menin Diakiin Helsinkiin opiskelemaan nykyiseen ammattiini. Haaveeni ja rukoukseni on, että nuoret voisivat löytää Jeesuksen elämäänsä ja tulla Hänen opetuslapsikseen.

Asun perheeni kanssa Karhella (Viljakkalassa), perheeseen kuuluu vaimoni Johanna sekä neljä poikaa joiden syntymävuodet ovat -05, -08, -14 ja -16. Menoa ja meininkiä riittää yhden perheen tarpeiksi ihan riittämiin.

Liikun mielelläni luonossa. Vuonna 2020 innostuin harrastuksesta: Kalastuksesta, ostin virvelin (myös luvan). Ostin kyllä vaimoltani salaa toisenkin virvelin. Vielä ku olis rahaa veneeseen...

kasvatuksen pappi

Kasvatuksen pappi

Olen Hämeenkyrön seurakunnan kasvatuksen pappi. Työhöni kuuluu jumalanpalvelusten ja toimitusten lisäksi koulu- ja päiväkotityötä, eri ikäisten leirejä sekä erilaisia kohtaamisia lasten ja nuorten kanssa kerhoissa, rippikouluissa, nuortenilloissa ja muuallakin. Musiikki, teatteri, tanssi ja kirjallisuus ovat lähellä sydäntäni, minkä saattaa joskus huomata työtavoissanikin.