Avoimet työpaikat

Nuorisotyönohjaajan virka

Haemme Hämeenkyrön seurakunnan kasvatuksen tiimiin nuorisotyönohjaajaa. Kyseessä on vakituinen virka ja sen vastuualueena on kouluikäisten parissa tehtävä työ sekä seurakuntamme uusi työala, 6-7-luokkalaisille suunnattu junnutyö. Työhön kuuluu kokoava seurakuntatyö sekä yhteistyö paikkakunnan koulujen kanssa. Nuorisotyönohjaaja työskentelee osana moniammatillista kasvatuksen tiimiä, jossa työote on työalarajat ylittävä, joten vastuualueiden lisäksi hänellä tulee olla valmius olla mukana seurakuntamme kasvatustyössä myös laajemmin sekä rakentaa hyvää yhteistyötä. Lisäksi virkaan kuuluu rippikoulutyöhön osallistuminen.

Seurakunnassamme on rikas leiriperinne koulu- ja junnuikäisten keskuudessa, joten hakijan tulee varautua sen jatkamiseen. Toivomme virkaan valittavalta itsenäistä, kehittävää ja innostunutta työotetta, jossa välittyy ilo lasten parissa tehtävästä työstä. Katsomme eduksi osaamisen ja kokemuksen kristillisessä kasvatuksessa sekä viestinnässä (erityisesti some). Arvostamme myös erilaisia harrastuksia ja taitoja, joilla voi rikastuttaa lasten kanssa työskentelyä.

Virkaan edellytetään kirkkohallituksen säädöskokoelman nro 164/2023 mukainen kirkon nuorisotyönohjaajan virkaan vaadittava tutkinto ja virkaan valitun tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Nuorisotyönohjaajan viran palkka on KirVesTes:n mukainen, 502 palkkaluokka ja kyseessä on työajaton työ. Ennen viran vastaanottamista on esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilasta sekä rikosrekisteriote (Rikosrekisterilaki 6 § 2momentti). Virassa on 6 kuukauden koeaika. Tarjoamme työsuhde-etuina kattavan työterveyshuollon sekä ePassin liikunta-, hyvinvointi- ja lounasedut.

Nuorisotyönohjaajan virka täytetään 1.5.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan. Hakemus virkaan ja hakijan CV tulee jättää 11.3.-2.4. välisenä aikana sähköpostitse osoitteeseen hameenkyro.seurakunta@evl.fi. Haastattelut järjestämme 10.4.

Viranhakuun liittyviin tiedusteluihin vastaa kasvatuksen tiimin lähiesimies Johanna Kivimäki, jonka yhteystiedot löydät tästä linkistä.

kirkkoherra

Olen toiminut Hämeenkyrön kirkkoherrana 1.4.2019 alkaen. Kirkkoherran tehtäviä on johtaa seurakunnan työtä yhdessä luottamushenkilöiden kanssa. Tämä merkitsee mm. työn suunnittelua, arviointia ja kehittämistä. Työni sisältää myös normaalia papintyötä: jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia ja hartaustilaisuuksia.

Hämeenkyrön seurakunnassa on tilaa erilaisille ihmisille. Kaikista uskonkysymyksistäkään ei täydy olla samaa mieltä. Toivon, että seurakuntamme voisi olla sinulle paikka, jossa löydät matkakumppaneita elämän tiellä ja jossa voit tulla sisäisesti ravituksi. Tarkoitus on myös, että jokainen voisi tuoda omat lahjansa toisten palvelukseen. Toivon, että otat minuun rohkeasti yhteyden, mikäli sinulla on jotakin kysyttävää, ehdotettavaa tai muuta sydämelläsi.

Harrastan israelilaista tanssia, valokuvausta, lintujen tarkkailua ja kitaran soittelua.

perhetyöntekijä, kasvatuksen tiimin lähiesimies

Hei olen seurakunnassa vuoden 2020 alussa aloittanut perhetyöntekijä. Perhe-elämä on omakohtaisestikin tuttua, sillä kotoa löytyy aviomies ja neljä vilkasta 3-14-vuotiasta poikaa. Perhetyön lisäksi olen mukana varhaisnuorisotyössä. Unelmani seurakunnasta on sellainen, että se saisi olla meille jokaiselle toinen koti, jossa voi jakaa yhteistä uskoa ja elämä avoimesti ja rehellisesti. Toivon sen olevan myös paikka, jossa jokainen saisi löytää omat lahjansa ja palvella niillä rohkeasti toinen toisiaan ja Jumalaa.