Rippikoulu ja kaste aikuisena

Rippikoulun voi käydä myös aikuisena. Ota yhteyttä seurakunnan virastoon. Voit ottaa yhteyttä myös suoraan rippikoulutyöstä vastaavaan pappiin, jonka yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta. Aikuisrippikoulu käydään useinmiten joko keskustellen kaksin rippikoulun pitäjän kanssa tai pienryhmässä. Aikuisrippikoulun kesto on 20 tuntia.

Uudelleen kirkon jäseneksi

Jos olet eronnut kirkosta, olet tervetullut takaisin!

Voit lukea lisätietoa asiasta ja liittyä kirkkoon netin kautta tästä linkistä.

Kaste aikuisena

Jos sinut on kastettu lapsena, sinua ei tarvitse kastaa uudelleen, vaikka haluaisitkin liittyä uudelleen kirkkoon. Kerran saatu kristillinen kaste riittää. Jos sinua ei ole kastettu, sinut voidaan kastaa aikuisrippikoulun yhteydessä.

Raamattu ja kahvikuppi

Jos pohdit uskoon, Jumalaan ja Raamattuun liittyviä asioita

Ota niistä selvää. Vain saatuasi tietoa voit myodostaa asioista oman mielipiteesi.

Tästä linkistä pääset lukemaan, mihin kirkossa uskotaan.

Tästä linkistä pääset lukemaan, miten voit osallistua seurakunnan toimintaan.

Ja muista: uskossa ei ole kysymys sinun teoistasi, vaan Jeesuksen teoista. Ratkaisevaa ei ole sinun uskosi määrä, vaan uskosi kohde. Jeesus kutsuu luokseen nimenomaan niitä, jotka ovat heikkoja ja vajavaisia, niitä jotka erehtyvät ja epäonnistuvat. Itsestäsi et tule löytämään suurta uskoa, mutta voit pyytää, että Jumala auttaa sinua uskomaan. Usko on Jumalan lahja. Jumala kestää epäilyksemme ja kysymyksemme. Rohkeutta matkallesi!

kasvatuksen pappi

Kasvatuksen pappi

Olen Hämeenkyrön seurakunnan kasvatuksen pappi. Työhöni kuuluu jumalanpalvelusten ja toimitusten lisäksi koulu- ja päiväkotityötä, eri ikäisten leirejä sekä erilaisia kohtaamisia lasten ja nuorten kanssa kerhoissa, rippikouluissa, nuortenilloissa ja muuallakin. Musiikki, teatteri, tanssi ja kirjallisuus ovat lähellä sydäntäni, minkä saattaa joskus huomata työtavoissanikin.

pastori

Viestintä, vapaaehtoistoiminta, hautaan siunaaminen, aikuis- ja diakoniatyö sekä sotiemme sukupolvien perinnetyö.

Olen ollut tässä seurakunnassa töissä vuodesta 2009. Työtehtäviini kuuluvat messut, hartaudet ja toimitukset, kaikki papin perinteiset työt. Erityisesti vastaan seurakunnassamme hautaan siunaamisista.

Olen diakoniapappi ja hoidan seurakunnan yhteyksiä paikallisiin hoivayksiköihin. Vastaan seurakunnassa sotiemme sukupolvien perinnetyöstä, sillä sieluni on läpikotaisin sinivalkoinen. Minulle isänmaallisuus on ennenkaikkea sitä, ettei kaveria jätetä, vaan huolehdimme toinen toisistamme - tämä on sotiemme veteraanien sekä sotiemme sukupolvien henkinen ja hengellinen perintö, mutta myös diakoniatyön ydin - lähimmäisenrakkaus. Vastaan yhdessä monien paikallisten yhdistysten kanssa Veteraanien perinnekerhon toiminnasta sekä isänmaallisten seppeleenlaskujen jne tilaisuuksien järjestämisestä.

Toimin seurakunnan vapaaehtoistoiminnan yhteyshenkilönä ja organisoin esimerkiksi messuavustajien, Jumalan kämmenellä -kirjoittajien sekä kirkkoväärtien toimintaa. Lisäksi olen mukana aikuistyössä, johon kuuluu Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Pappojen toiminta Sarven lauluilloissa. Vastaan myös seurakunnan viestinnästä.

Täällä Hämeenkyrössä minut on jo opittu tuntemaan avoimena estetiikkona ja kulttuurin suurkuluttajana. Arvostan myös kaikkea vanhaa sekä perinteitä, mutta elän tässä ajassa. Huumorissani ja perusiloisessa luonteessani näkyvät karjalaisjuureni. Harrastan runoja, kirjallisuutta, teatteria, puutarhaa, ruokaa ja kodin hoitoa.

Minua pappina kuvaa varmaan se, että aika usein minulle sanotaan: "Ei uskoisi, että olet pappi. Sinähän puhut ihan tavallisia asioita ja olet ihan tavallinen ihminen!" Ja oikeasti, niinhän me kaikki papit olemme :)