Konserttien järjestämisen periaatteet Hämeenkyrön seurakunnassa

Seurakunnan omat konsertit

• Seurakunta järjestää konsertteja yksin tai yhteistyössä jonkun kanssa. Näihin konsertteihin voidaan myydä ohjelmia tai tilaisuuden aikana kerätä vapaaehtoinen kolehti, joista sovitaan konserttikohtaisesti kanttorin kanssa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Kirkosta ei tällöin peritä vuokraa.
  • Seurakunnan järjestämä konsertti määräytyy konserttisuunnitelman mukaisesti, jonka kanttori suunnittelee.
  • Seurakunnan järjestämät konsertit ovat diakonisia tai evankelioivia.

Muiden järjestämät konsertit

• Ulkopuoliset konsertin järjestäjät voivat vuokrata kirkon erillisen hinnaston mukaisesti, jonka kirkkovaltuusto vahvistaa vuosittain. Seurakunta on ainoastaan tilan vuokraaja. Tällöin tilaisuuden järjestäjä vastaa tilaisuuden järjestämisestä ja sisällöstä. Seurakunnasta paikalla on yleensä vain suntio. Halutessaan tilaisuuden järjestäjä voi myydä lippuja tilaisuuteen.
saksofonia soittava ihminen, taustalla sumennettuna muita bändin jäseniä

kanttori