Tutki elämän tarkoitusta Alfa-kurssilla

Kaikki kysymykset maan ja taivaan välillä ovat sallittuja. Saa olla myös hiljaa.

Hämeenkyrön seurakunnan Alfa-kurssin ilta:

1. Ateriana iltapala
  2. Alustus
  3. Avoin keskustelu

Alfa-kurssi on kokonaisuus. Ilmoittaudu ja ole mukana joka kerta, mikäli vain mahdollista.

Kysellään yhdessä: Onko Jumalaa? Kuka Jeesus oli? Miten voin rukoilla? Ja miksi? Kuuleeko kukaan? Mihin tarvitaan seurakuntaa?  Mikä on totta ja mikä ei?  Tule mukaan ja kysy!

Kevään 2024 Alfa-kurssi peruttu!

Alfa on iloinen matka. Se on pohdintaa, kuuntelua, keskustelua, yhteistä iltapalaa ja rentoa yhdessäoloa. Se on luottamuksellinen ja jakaa saa juuri sen verran kuin itse haluaa. Voi myös olla hiljaa ja kuunnella.

Alfakurssilaiset kokoontuvat  tiistai-iltaisin klo 18-20 alkaen 23.1. Vaikka Alfa on kurssi, se ei ole pänttäämistä eikä koulua. Se on mukavaa yhdessäoloa ja  mielenkiintoisia aiheita. Vähän niin kuin aikuisten ripari.

Iltaa ei ole talvilomaviikolla 9 eikä viikolla 12 . Kurssi päättyy Alfa-juhlaan 9.4.  Kurssiin sisältyy myös yksi viikonloppu Särkijärvellä, jonka ajankohta on 15.-17.3.2024.

Kurssille ilmoittaudutaan etukäteen. Pyritään olemaan joka ilta mukana.

Kurssille otetaan kurssilaiseksi sellainen, joka ei ole ennestään käynyt Alfa-kurssia. Kurssi on ilmainen, mutta viikonlopun täysihoito maksaa 40e.

Alfa-tiimi:

• Ryhmänohjaajat: Ryhmänohjaajaksi pääsee, jos on käynyt kurssin ja osallistuu etukäteen pidettävään koulutuspäivään.
  • Lastenhoitaja: Tarvitaan, jos kurssille tulee joku, jolla on lapsia, muttei hoitoa kotona.  Nuori lastenhoitaja  saa isospalkkion. Aikuinen toimii vapaaehtoisperiaatteella.
  • Kyytivastaava, jos kurssille tulee paljon autottomia.
  • Alfan "rattia" kääntelee "kolmen sakki": Jokisen Erkki, Järvisen Pirjo ja Kivimäen Mikkeli. Pirjo hyppää kyytiin 13.2. Sitä ennen häntä sijaistaa Emmi Vuojolainen.

Hinta, lastenhoito ja kyydit:

• Hämeenkyröläisille kurssi on viikonloppua lukuunottamatta ilmainen. Ei-hämeenkyröläisille kokonaisuus maksaa 150e. Heitä otetaan kurssille, jos jää paikkoja. Hintaan voi kysellä avustusta omasta seurakunnasta.
  • Lastenhoito järjestetään, jos siihen on tarvetta, ilmoittautuessasi kerro jos on.
  • Jos kulkeminen on ongelma, voit kertoa sen ilmoittautuessasi.  Järjestellään kimppakyytejä.

Katso kuvia Hämeenkyrön Alfa-kurssilta tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lue Hämeenkyrön Alfaan osallistuneen Maunon kokemuksesta tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

diakoniatyöntekijä, aikuistyö

Virkavapaalla 11.2.2024 asti.

Olen Pirjo Järvinen, diakoniatyöntekijä, jonka työhön kuuluu sekä diakoniaa että aikuistyön asioita.
Minuun voi olla yhteydessä toivoessaan keskusteluapua tai kotikäyntiä, tietoa esim. pienpiireistä, Naistenkahviloista ja Alfa-kurssista.
Vapaa-ajallani viihdyn kävelylenkeillä, luen, maalaan akvarelleja sekä hoidan perhettä, kissoja ja pihaa.