Seurakunnassa jaetaan koulujen hävikkiruokaa

Kolme ruskeaa paperikassia.

Seurakunnan diakoniatyö aloittanut koulujen hävikkiruuan jakelun syksyllä 2023. Hävikkiruoan jakaminen on ollut hyvä lisä muiden avustusmuotojen ohella. Hävikkiruokajakelu on otettu asiakasperheissä vastaan mielellään, sillä valmis ruoka helpottaa perheiden kiireistä arkea. Kaiken lisäksi hävikkiruoan hyödyntäminen on ekologista, luontoa säästävää toimintaa.

Hävikkiruoka noudetaan monitoimikeskus Sillasta, ja diakonia-avustaja pakastaa ruuat ennen ruoan jakamista. Hävikkiruokaa on mahdollista hakea tiistaisin Majakasta käymällä diakonian avoimella vastaanotolla klo 9-11, jossa diakoniatyöntekijä selvittää avustustarpeen.

Lisätietoa diakonian vastaanotosta saat tästä linkistä.

Johanna Graeffe
Johanna Graeffe
diakoniatyöntekijä

Hei!

Olen Johanna Graeffe ja toimin diakoniatyöntekijänä Hämeenkyrön seurakunnassa. Diakoniatyön lisäksi hoidan seurakunnassamme ystävyysseurakuntatyötä Vironssa sijaitsevan Mustveen seurakunnan kanssa.

Minuun voit ottaa yhteyttä jos kaipaat keskustelua, kotikäyntiä, tukea surussa tai jos joku muu huoli painaa mieltäsi tai tarvitset esim. apua taloudellisten asioiden selvittelyyn.

Seurakuntatyössä sydäntäni lähellä on ihmisten kaikenlaiset kohtaamiset, joko kahden kesken tai isommalla joukolla. Minut voit löytää vaikkapa Myötätuuli-päivästä, seurakuntaretkiltä ja leireiltä tai muusta diakonian toiminnasta.

Arvostan työssäni verkostoitumista ja yhteistyön tekemistä eri tahojen; kunnan, järjestöjen ja eri toimijoiden kanssa, sillä yhdessä saamme enemmän aikaan. Erityisesti iloitsen jokaisesta vapaaehtoisesta ja kaikenlaisesta vapaaehtoistyöstä mitä seurakunnassamme tehdään.

Perheeseeni kuuluu aviomies, kaksi teini-ikäistä nuorta sekä Lilli-koira. Vapaa-ajalla viihdyn perheen parissa, puutarhatöissä, metsälenkeillä ja mökillä.

Pirjo Järvinen
Pirjo Järvinen
diakoniatyöntekijä, aikuistyö

Olen Pirjo Järvinen, diakoniatyöntekijä, jonka työhön kuuluu sekä diakoniaa että aikuistyön asioita.
Minuun voi olla yhteydessä toivoessaan keskusteluapua tai kotikäyntiä, tietoa esim. pienpiireistä, Naistenkahviloista ja Alfa-kurssista.
Vapaa-ajallani viihdyn kävelylenkeillä, luen, maalaan akvarelleja sekä hoidan perhettä, kissoja ja pihaa.

Suvituuli Messi
Suvituuli Messi
diakoniatyöntekijä, lähetyssihteeri

Teen diakoniatyötä eri ikäisten parissa, ja lisäksi työhöni kuuluu lähetykseen ja kansainvälisyyteen liittyviä asioita. Toivon, että minuun on helppo ottaa yhteyttä kaikenlaisissa asioissa.

Olen Espoosta Hämeenkyrön maaseudulle kulkeutunut kolmen lapsen äiti.

Innostun elämän eri sävyistä ja erilaisista ihmisistä. Vapaa-ajallani rapsuttelen kissoja ja lampaita.

2024-03-25 10:45:00.0