Suunnitelmallinen puiden kaato luo turvallisuutta

Männyn oksa, joka takana näkyy himmeänä Hämeenkyrön kirkko

Hämeenkyrön Vanhalla hautausmaalla tullaan kaatamaan isoja vanhoja pihtakuusia tämän talven aikana. Viimeisen vuoden aikana myrsky on kaatanut jo kaksi kuusta, jotka ovat osoittautuneet täysin lahonneiksi. Turvallisuuden takaamiseksi loput kuuset kaadetaan suunnitellusti ennen kuin myrsky ehtii ne kaatamaan.

Vanhalla hautausmaalla puiden kaadon yhteydessä joudutaan siirtämään joitakin hautakiviä väliaikaisesti pois paikaltaan, jotta kivet voidaan suojata mahdollisilta kaatuvien puiden tai niiden oksien aiheuttamilta vaurioilta. Siirretyt hautakivet asennetaan seurakunnan toimesta takaisin paikalleen heti kun se on mahdollista.

Turvallisuussyistä myös kirkon ja sankarihautausmaan välistä kaadetaan neljä sembramäntyä.

Kaadettuja puita tullaan korvaamaan uusilla istutuksilla ensi kasvukauden aikana.

Lisätiedot: kiinteistö- ja hautaustoimen työnjohtaja Paula Ylivakeri

2022-01-21 17:18:00.0