Haluaisitko kutoa kastesukkia?

Kuvassa Varpu Miettunen-Hukari sylissään valmiita eriväriä kastesukkia

Hämeenkyrön Osaran Martat ja muutama vapaaehtoinen ovat jo kutoneet kastevauvoille upeita sukkia, kiitos heille jokaiselle!

Kutominen on monelle mielipuuhaa ja siitä saa itselleen hyvän mielen. Monissa seurakunnissa vapaaehtoiset kutovat sukkia, jotka seurakunta lahjoittaa kastetuille vauvoille. Pastori Varpu Miettunen-Hukari on tuonut idean myös Hämeenkyröön, ja nyt kenellä tahansa on mahdollista kutoa sukkia kastettaville vauvoille.

Varpu ajattelee, että kastesukat muistuttavat kasteperhettä seurakunnan ja Jumalan huolenpidosta. Vauvan pienissä jaloissa sukkien lämpö kuvaa pienelle seurakuntalaiselle todentuntuisesti, mitä on Taivaan Isän rakkaus. Kastesukat löytävät tiensä vauvan jalkoihin kastetilaisuudessa, jonka yhteydessä pappi ojentaa sukat perheelle lahjaksi.

Sukkia saa tehdä oman maun tai seurakunnan esimerkkimallin mukaisesti. Valmiita sukkia voi tuoda Isopappilaan sen aukioloaikoina tai kenelle tahansa seurakunnan työntekijälle. Seurakunta myös kustantaa halukkaille lankoja, joita voi noutaa Isopappilasta. Tarvittaessa seurakunta voi toimittaa sukkalankoja kotiin. Kutoja saa halutessaan käyttää myös omia lankojaan.

Täältä löytyy Sukkaohje, pdf-versio sukkaohjeesta

Antoisia kutomishetkiä!