Eläkeläiset olivat estradilla

Seurakunnan eläkkeellä olevia työntekijöitä yhteiskuvassa Isopappilassa 5.11.2023.

"Miten ihana tapahtuma! Ihanaa että tällaista järjestetään!", hihkui kirkkoväki tultuaan Eläkeläiset estradilla -messun kirkkokahveille eilen Isopappilaan. Sunnuntaina 5.11.2023 seurakunnan eläkkeellä olevat työntekijät saivat olla estradilla ja seurakunta halusi heitä myös tällä tavalla muistaa sekä koota heitä yhteen yhdessä seurakunnan kanssa. Moni tuli mielellään tänään tapaamaan vanhoja tuttuja eläkkeelle jääneitä seurakunnan työntekijöitä ja messussa olikin paljon väkeä. Myös useita eläketyöntekijöitä oli messussa paikalla. Ilmassa oli lämpöä, nostalgiaa ja jälleennäkemisen iloa.

Eläkeläiset estradilla -messun toimittivat seurakunnan eläkkeellä olevat työntekijät. Sakari Virtanen saarnasi ja Tenho Korhonen oli liturgina. Kanttorina toimi Pia Leikas ja urkurina Jukka Hovila. Messussa musisoi PAKK-puhallinkvartetti, jossa Annukka Patjas soitti trumpettia, Kari Hela käyrätorvea, Kari Vähäniemi vetopasuunaa ja Pia Leikas alttotorvea. Messussa tekstejä lukivat Seija Kallioniemi ja Maija Sirkka. Suntiona hääri Paula Ylivakerin kanssa Leena Mäkirinta. Paljon muitakin eläkeläistyöntekijöitä oli messutehtävissä.

Hetkeen aikaan ei Isopappila ole ollut niin täynnä kirkkokahville tulijoita kuin eilen. Kahvipöydät olivat täynnä seurakunnan emäntien herkullisia pullia, virkistäviä kohtaamisia ja hauskoja hetkiä. Keittiöjoukoissa ahkeroivat Anu Mätäsniemen kanssa Soile Kotti, Johanna Graeffe ja Kirsti Korhonen. Emännät olivat laskeneet pullat taidokkaasti, hyvin riittivät!

Mätäsniemi kiitti seurakunnan puolesta eläketyöntekijöitä heidän työstään seurakunnan hyväksi niin työurallaan kuin myös jälkeenpäin monissa vapaaehtoisissa tehtävissä, kuten eilisestä messusta. Kotiin lähdettäessä jokaiselle eläketyöntekijälle annettiin punainen ruusu.

Kiitos teille eläkkeellä oleville vuosien työstä ja sekä tästäkin päivästä! Työnne on ollut tärkeää ja se kantaa arvokasta hedelmää.

Kiitos kaikille Eläkeläiset estradille -messuun tulijoille, PAKK-puhallinkvartetille ja kaikille vapaaehtoisille!

2023-11-06 11:16:00.0