Seurakunnan visio on julkistettu

Seurakunnan visio, jonka sisältö on uutistekstissä. Kuvana käsi, jonka sormen päässä on perhonen.

Hämeenkyrön seurakunnan visio ”Elämällä on väliä” julkistettiin kirkossa jumalanpalveluksen yhteydessä su 26.3. Visiolauseita on työstetty yhdessä työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kanssa parin vuoden ajan.

Seurakunnan visio on saanut seuraavan muodon:

ELÄMÄLLÄ ON VÄLIÄ

SINÄ OLET HELMI: Elämän merkitys löytyy yhteydessä Luojaan ja lähimmäiseen.

HYVIÄ UUTISIA: Kerromme Jeesuksen rakkaudesta, joka kantaa elämässä ja kuolemassa.

LÄPI TÄMÄN ELÄMÄN: Tarjoamme tukea elämän kaikissa vaiheissa, arjessa ja juhlassa.

SINULLE SOPIVASTI: Seurakunta on paikka juuri sinulle olla, etsiä, uskoa ja toimia.

TÄNÄÄN JA TULEVAISUUDESSA: Kulutamme kohtuudella ja pidämme huolta meille annetusta maailmasta.

Vision tarkoituksena on yhtäältä auttaa työntekijöitä näkemään, mikä työn moninaisuudessa on olennaista. Toisaalta vision tarkoituksena on kertoa hämeenkyröläisille, minkälainen yhteisö seurakunta on ja mihin seurakunnan työssä pyritään.

Visiolauseita tullaan julkaisemaan sekä painettuina että sosiaalisessa mediassa. Niihin liittyvät olennaisesti kuvat, joiden avulla visiolauseitten merkitystä havainnollistetaan. Visiolauseita pidetään aktiivisesti esillä noin vuoden ajan. Kutsumme kaikkia seurakuntalaisia omalta osaltaan toimimaan sen hyväksi, että visio voisi tulla tunnetuksi ja myös toteutuisi Hämeenkyrössä.

Jorma Pitkänen
Jorma Pitkänen
kirkkoherra

Olen toiminut Hämeenkyrön kirkkoherrana 1.4.2019 alkaen. Kirkkoherran tehtäviä on johtaa seurakunnan työtä yhdessä luottamushenkilöiden kanssa. Tämä merkitsee mm. työn suunnittelua, arviointia ja kehittämistä. Työni sisältää myös normaalia papintyötä: jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia ja hartaustilaisuuksia.

Hämeenkyrön seurakunnassa on tilaa erilaisille ihmisille. Kaikista uskonkysymyksistäkään ei täydy olla samaa mieltä. Toivon, että seurakuntamme voisi olla sinulle paikka, jossa löydät matkakumppaneita elämän tiellä ja jossa voit tulla sisäisesti ravituksi. Tarkoitus on myös, että jokainen voisi tuoda omat lahjansa toisten palvelukseen. Toivon, että otat minuun rohkeasti yhteyden, mikäli sinulla on jotakin kysyttävää, ehdotettavaa tai muuta sydämelläsi.

Harrastan israelilaista tanssia, valokuvausta, lintujen tarkkailua ja kitaran soittelua.

2023-03-31 20:03:16.0