Muistolehdossa on tehty kunnostustöitä

Uurnalehdon kivi.jpg

Muistolehdon nimilaattojen muistokivi on hiottu kiven kääntöpuolelta kiiltäväksi eli samanlaiseksi mitä se on ollutkin jo nimilaattojen alla kiven etupuolella. Kiven täyttyessä aletaan nimilaattoja asentamaan myös kiven toiselle puolelle. Tästä syystä kivi siirrettiin keskelle uurnalehtoa; kiven kiertäminen on helpompaa ja nimet ovat luettavissa molemmilta puolin kiveä.

Uusi kiven paikka ei ole yhdenkään tähän mennessä haudatun uurnan päällä. Alueen siistiminen tehdään keväällä, kun lumet sulavat ja hautausmaan kesätyöt alkavat. Seurakunta toivoo, että muistelupöydälle tuotaisiin vain leikkokukkia ja irtokynttilöitä. Alueen siivottomuudesta ja liiallisesta tavaramäärästä tulee seurakuntaan jatkuvasti palautetta.

Paula Ylivakeri
Paula Ylivakeri