Mäntyrinteen uurnahauta-alue

Mäntyrinteen uurnahautausmaa.

Monikaan ei ehkä tiedä, että Hämeenkyrön alueelta, Mäntyrinteen hautausmaan etuosasta, löytyy moderni uurnahauta-alue. Alue on pyhitetty vain uurnahaudoille ja kuka tahansa voi ostaa sieltä 1x1 metrin suuruisen hautapaikan, johon mahtuu jopa 9 uurnaa. Kaikki 9 uurnaa voidaan haudata ilman koskemattomuusaikoja.

Oman kunnan asukkaalle haudan hinta on edullinen, 60 euroa ja hautauspalvelumaksu 80 euroa, jolloin hauta ja hautauspalvelu yhdessä ovat 140 euroa. Ei-hämeenkyröläiselle haudan hinta on 150 euroa, samoin hautauspalvelumaksu, jolloin hauta ja hautauspalvelu yhdessä maksavat 300 euroa.

Alueelle on jo haudattu paljon uurnia. Haudat myydään riveittäin. Omainen saa halutessaan itse ostaa haudalle sen kokoon nähden sopivan muistomerkin.

Seurakunta toivoo omaisten hankkivan haudalle suhteellisen matalia muistomerkkejä tai ainakin alueeseen yleisesti sopivia, sillä korkeat kivet hankaloittavat ruohon leikkausta kivien välistä. Samoin ruohonleikkausta vaikeuttavat haudalla kukkapesien ympärillä olevat irtokivet ja muu irtonainen materiaali, joita toivotaan vältettävän haudoilla. Haudalle voi ostaa seurakunnan kukkahoidon kesäksi.

Uurnahaudan sekä kukkahoidon voi ostaa seurakunnan kirkkoherranvirastosta, jonka yhteystiedot löydät täältä.

2023-02-16 20:12:00.0