SATO -messuyhteisö

Sato-yhteisön kokoontumiset

Kevään 24 kokoontumiset Särkijärven leirikeskuksessa, Leirikeskuksentie 80.

• SATO-ILTA su 21.1. klo 17-19 messu ja iltapala
  • SATO LASKIAISILTA su 18.2. klo 15-19 ulkona mäenlaskua, makkaranpaistoa ja muita talven riemuja, joiden jälkeen messu sekä iltapala.
  • SATO-ILTA su 24.3. klo 17-19 messu ja iltapala
  • SATO-ILTA su 21.4. klo 17-19 messu ja iltapala

SATO-RAAMIS perheille parillisten viikkojen tiistaina klo 17.30

Torikadun olohuoneella, Torikatu 8, 2krs. Lastenhoito järjestetty.

Tervetuloa myös mukaan Satotiimiin, joka suunnittelee ja toteuttaa Sato-iltoja ja yhteisön tapahtumia. Tiedustelut Johanna Kivimäki.

Mikä on Sato?

SATO -messuyhteisö on uusi syksyllä 2021 perustettu Särkijärven leirikeskuksessa kokoontuva seurakuntayhteisö, jonka tavoitteena on luoda seurakuntalaisille koti, jossa voisi jokainen löytää oman paikkansa.

Onko sinulla mielessäsi sellaista taitoa, jonka käyttämiseen on vaikea löytää tilaisuutta tai oletko hyvä jossain, minkä olet pitänyt salaisuutena muilta? Oletko odottanut löytäväsi toisen ihmisen, joka kantaisi mukanaan ajatusta samoista puuttuvista palasista yhteisissä kokoontumisissa kuin sinä? Etsitkö ystävyyttä samassa tai tyystin eri elämäntilanteessa olevien kanssa? Tai kaipaatko vaihtoehtoisesti paikkaa, jossa sinun ei tarvitse tehdä mitään eikä olla kukaan, etsitkö lepohetkeä?

Jos kyllä, Sato yhteisö voi olla vastaus kaipaukseesi. Tahdomme luoda yhteisön, jossa seurakunnan täyttävät keskeneräiset, vajavaiset, väsyneet, kaikkensa antaneet ihmiset. Sellaisiahan me olemme. Heille tahdomme kertoa, että ei tarvitse jaksaa kuin armon luokse taivaltaa, sieltä voi löytää aarteen, jonka varassa jaksaa seuraavat askeleet. Haluamme olla koti myös kaikille, joilla on paljon aihetta kiitokseen ja iloon, heidän kanssa tahdomme iloita ja kiittää Häntä, joka kaiken antaa. Uskomme, että jokaisella ihmisellä on seurakunnassa jotain annettavaa, meidät on tarkoitettu jakamaan sitä, mitä olemme Isältä saaneet.

Haluamme tarjota kaikenikäisille seurakuntalaisille paikan, jossa kasvaa ja juurtua uskossa Jeesukseen. Meille lapset ovat tärkeä osa seurakuntaa ja tahdomme panostaa heihin tarjoamalla kahdelle eri ikäryhmälle pyhäkoulut Sato-messujen aikana. On luonnollista, että kiireisten ruuhkavuosien paineissa koemme riittämättömyyttä ja kaipaamme tilaisuutta kohdata lapsemme. Sato antaa tilaisuuden yhteiselle tekemiselle sekä auttaa sinua myös opettamaan lapsillesi rakastavasta Jumalasta. Tulethan siis mukaan koko perheen voimin.

Satoa on suunnittelemassa ja toteuttamassa Satotiimi, joka koostuu vapaaehtoisista seurakuntalaisista. Sato kokoontuu kerran kuukaudessa Sato-iltaan Särkijärven leirikeskukseen. Ilta alkaa päivällisellä sekä jatkuu yhteisöllisellä yhdessä rakennetulla iltamessulla, jonka aikana on lapsille omat ryhmät. Ilmoitathan päivälliseen liittyvistä ruoka-aineallergioista hyvissä ajoin emännälle Sinikka Majamäki 044-7248390.

Olet lämpimästi tervetullut raivaamaan, kylvämään, kastelemaan sekä korjaamaan uutta SATOA.

Millainen on Sato-leiri?

Järjestämme Särkijärven leirikeskuksessa kerran vuodessa Sato-yhteisön viikonloppuleirin. Sato-leiri on koko perheelle suunnattu leiri, jonka ohjelma on suunniteltu tarjoamaan monenikäiselle leireilijälle tarkoituksenmukaista tekemistä. Yhteisön leiri on samaan aikaan mukavan yhdessäolon sekä hengellisen virkistäytymisen viikonloppu, johon kuuluu kaikenikäisille raamattuopetusta, ylistyslauluja ja rukousta. Sato-leiriin kuuluu myös yhteisön rakentamiseen liittyvää työskentelyä sekä sen vapaaehtoisten toimijoiden varustamista. Leirin toteutuksesta vastaa yhdessä työntekijöiden kanssa Satotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa yhteisön toimintaa. Sato-leirin lastenohjelmia on mukana mahdollistamassa joukko seurakunnan nuoria isosia. Tervetuloa viettämään rentoa, elämänmakuista ja ystävyyttä tarjoavaa koko perheen viikonloppua. Vuoden 2023 Sato-leiri järjestetään 27-29.10.

Perheitä leirialttarin äärellä järven rannalla kesällä.
Teksti

perhetyöntekijä, kasvatuksen tiimin lähiesimies

Hei olen seurakunnassa vuoden 2020 alussa aloittanut perhetyöntekijä. Perhe-elämä on omakohtaisestikin tuttua, sillä kotoa löytyy aviomies ja neljä vilkasta 3-14-vuotiasta poikaa. Perhetyön lisäksi olen mukana varhaisnuorisotyössä. Unelmani seurakunnasta on sellainen, että se saisi olla meille jokaiselle toinen koti, jossa voi jakaa yhteistä uskoa ja elämä avoimesti ja rehellisesti. Toivon sen olevan myös paikka, jossa jokainen saisi löytää omat lahjansa ja palvella niillä rohkeasti toinen toisiaan ja Jumalaa.