Rentoa ja rouheaa meininkiä!

Se juuri näissä Sarven illoissa on, kun ei tarvi pönöttää tai olla jotain mitä ei ole, saa juoda kaljansa rauhassa ja kuunnella mahtavaa musiikkia. Puheet ei ole pitkiä eikä ketään yritetä "käännyttää", vaan pieniä juttuja joista saa aina itselleen jotain. Ilo ja vapaus ovat pinnassa - eikös se uskonelämäkin sitä pitäisi olla! (Sarvi-illan osallistujan palaute)

Tule Sarveen viihtymään...

Iskelmää ja poppia sekä pieniä elämänmakuisia juttuja... Sarven lauluillassa tuntevat olonsa kotoisaksi myös he, joille seurakunnan toiminta muutoin ei tunnu omalta tai ehkä uskon asiat eivät ole kovin läheisiä. Lauluillat ovat niitä harvoja seurakunnallisia tilaisuuksia, joissa voi kesken musiikin tai puheen suunnata tiskille tilaamaan juomaa tai nauttia illallinen itsekseen tai kavereiden kanssa. Sarven lauluiltaan voi yhdistää romanttisen illallisen puolison kanssa tai vaikka "tyttöjen illan". Sarvessa voit olla rennosti oma itsesi, sellaisena kuin olet. Kaikessa rauhassa voit nauttia ravintolan antimista, musiikista, puheesta, tuttujen seurasta tai olla ihan vain itseksesi.

Illoissa esiintyy Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Papat. Jokaisella kerralla muutaman laulun kohdalla on yleisöllä myös mahdollisuus laulaa halutessaan mukana. Musiikkityylinä on iskelmä ja kevyt musiikki, joskus seassa voi olla muutakin musiikkityyliä. Laulujen illoissa on pieni väliaika. Kansanpappi Anu Mätäsniemi puhelee yleensä pari kertaa illassa muutaman minuutin juttuja. Puheet eivät ole korkealentoisia hengellisiä esitelmiä, vaan tavallisen ihmisen ajatuksia. Aiheet nousevat illan aikana esitetystä musiikista. Iskelmän kautta sanoittuu moni ihmiselämän tärkeä asia rakkaudesta vihaan sekä kuolemasta elämään.

Seuraava Sarven laulujen ilta "Elämää ja erotiikkaa" on 26.10.2023 klo 18.30. Lisätietoa illasta saat täältä.

Sarven joululauluilta pidetään to 7.12.2023 klo 18.30.

Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Papat kokoonpano:

Solistit: Aarre Aalto, Jarmo Grek, Olli-Pekka Junttila, Raimo Mäensivu, Jarmo Mäkinen, Anu Mätäsniemi ja Paula Perälä

Basso: Kai Kouri

Kitara: Raimo Mäensivu

Koskettimet: Jarmo Mäkinen

Rummut: Jussi Vuolukka

Höpötykset: Anu Mätäsniemi

Sarven laulujen illat ovat Ravintola Sarvessa (Valtakatu 43, 39200 Kyröskoski). Kiitos Sarven henkilökunnalle upeasta yhteistyöstä!

Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Papat bändipaidat yllään.
Yhtyeen logo, jossa kirjaimet MPP. Keskimmäinen P muodostaa myös Kristus -monogrammin ja M-kirjain nuotin.
Mamma, Pappi ja Papat -yhtyeen logo, josta löytyy nuotti ja Kristus-monogrammi.

Kun ystävien seurassa, viihdymme vapaahetkin, niin valollasi kirkasta, puuhamme hupaisetkin.
Virrestä 543

pastori

Viestintä, vapaaehtoistoiminta, hautaan siunaaminen, aikuis- ja diakoniatyö sekä sotiemme sukupolvien perinnetyö.

Olen ollut tässä seurakunnassa töissä vuodesta 2009. Työtehtäviini kuuluvat messut, hartaudet ja toimitukset, kaikki papin perinteiset työt. Erityisesti vastaan seurakunnassamme hautaan siunaamisista.

Olen diakoniapappi ja hoidan seurakunnan yhteyksiä paikallisiin hoivayksiköihin. Vastaan seurakunnassa sotiemme sukupolvien perinnetyöstä, sillä sieluni on läpikotaisin sinivalkoinen. Minulle isänmaallisuus on ennenkaikkea sitä, ettei kaveria jätetä, vaan huolehdimme toinen toisistamme - tämä on sotiemme veteraanien sekä sotiemme sukupolvien henkinen ja hengellinen perintö, mutta myös diakoniatyön ydin - lähimmäisenrakkaus. Vastaan yhdessä monien paikallisten yhdistysten kanssa Veteraanien perinnekerhon toiminnasta sekä isänmaallisten seppeleenlaskujen jne tilaisuuksien järjestämisestä.

Toimin seurakunnan vapaaehtoistoiminnan yhteyshenkilönä ja organisoin esimerkiksi messuavustajien, Jumalan kämmenellä -kirjoittajien sekä kirkkoväärtien toimintaa. Lisäksi olen mukana aikuistyössä, johon kuuluu Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Pappojen toiminta Sarven lauluilloissa. Vastaan myös seurakunnan viestinnästä.

Täällä Hämeenkyrössä minut on jo opittu tuntemaan avoimena estetiikkona ja kulttuurin suurkuluttajana. Arvostan myös kaikkea vanhaa sekä perinteitä, mutta elän tässä ajassa. Huumorissani ja perusiloisessa luonteessani näkyvät karjalaisjuureni. Harrastan runoja, kirjallisuutta, teatteria, puutarhaa, ruokaa ja kodin hoitoa.

Minua pappina kuvaa varmaan se, että aika usein minulle sanotaan: "Ei uskoisi, että olet pappi. Sinähän puhut ihan tavallisia asioita ja olet ihan tavallinen ihminen!" Ja oikeasti, niinhän me kaikki papit olemme :)