Sukuselvitykset perunkirjoitusta varten saa nyt yhdellä tilauksella!

Monissa  tapauksissa on mahdollista tilata valtakunnallinen sukuselvitys, joka kattaa vainajan tiedot 15 ikävuodesta alkaen. Vainajan koko muuttohistoria näky yhdellä todistuksella.

Hämeenkyrön seurakunta kuuluu Tampereen aluekeskusrekisteriin, jossa laaditaan tällainen valtakunnallinen sukuselvitys Suomen kaikkien ev.-lut. seurakuntien osalta silloin, kun vainaja on ollut kuollessaan Hämeenkyrön seurakunnan tai muun Tampereen aluekeskusrekisteriin kuuluvan seurakunnan jäsen. Samoin näin toimitaan niissä tapauksissa, joissa vainaja on ennen siirtymistään muuhun rekisteriin viimeksi kuulunut jäsenenä seurakuntaan, joka on mukana Tampereen aluekeskusteristerissä.

Muissa tapauksissa sukuselvitys on aikaisemmin käytössä ollutta tapaa noudattaen pyydettävä erikseen jokaisen seurakunnan osalta, joihin vainaja on eläessään kuulunut 15 ikävuodesta alkaen.

Sukuselvitys ja muu virkatodistus suositellaan tilaamaan valtakunnallisen tilauspalvelun kautta osoitteessa tilaavirkatodistus.fi (tai bestallambetsbevis.fi).

Palvelu on yksityishenkilöille. Tunnistautumiseen tarvitaan pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Palvelua voivat käyttää täysi-ikäiset, joilla on kotikunta Suomessa, ja sitä voi käyttää suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

2021-03-07 12:04:00.0