Seurakunnan uusi toimitila Majakka aukeaa pian!

Majakka meren rannalla. Majakan takaa nousee aurinko. Kuvassa teksti

Seurakunnan uusi toimitila Majakka aukeaa pian - ei tosin meren keskelle, vaan keskelle Hämeenkyrön liikekeskusta entisiin Kelan tiloihin osoitteeseen Kyrönsarventie 5.

Majakan toiminta alkaa sunnuntaina 23.4.2023 klo 10 Majakassa toimitettavasta messusta, jossa kirkkoherra Jorma Pitkänen siunaa tilan seurakunnan käyttöön. Tämä on ensimmäinen tilaisuus, jossa voi tulla tutustumaan uuteen tilaan. Messun päälle juhlan kunniaksi on tarjolla seurakunnan emäntien kakkukahvit. Messua seuraava viikko on Majakan avajaisviikko, jolloin olet tervetullut tutustumaan Majakkaan seuraaviin tapahtumiin:

• Ma 24.4. klo 11 tarjolla soppaa ja jatsia: Jorma Pitkäsen jatsiorkesteri esiintyy ja tarjolla on keittoa ja kahvia
  • Ti 25.4. klo 9-11 Diakonian vastaanotto: mukana diakoniatyöntekijät Johanna Graeffe, Pirjo Järvinen ja Suvituuli Messi
  • Ti 25.4. klo 10-12 Majakka-kahvila: Viikoittainen kohtaamispaikka kaikenikäisille, mukana Laura Lehikoinen ja diakoniatyöntekijät
  • Ke 26.4. klo 18 Avoin suruilta kaikille sureville: Liisa Metsähonkala puhuu aiheesta "Kun suru kohtaa", mukana myös Johanna Graeffe ja Pirjo Järvinen
  • To 27.4. klo 9-11 Perhekerho ja klo 18 Perhemuskari: perhekerhossa mukana Merja Eloranta, Inka Mäkelä ja Johanna Kivimäki, muskarissa ovat mukana Henna-Riikka Kivistö sekä isoset.
  • Pe 28.4. klo 15.30 Isoskoulutus ja klo 19 nuorille suunnattu katuilta Majakan läheisyydessä

Avajaisviikon jälkeen Majakassa tulee toimimaan mm. seurakunnan diakoniavastaanotto tiistaisin klo 9-11 ja kaikille avoin Majakka-kahvila klo 10-12. Toukokuussa on tulossa yksi avoin suruilta ja myös Hehku -ryhmä alkaa. Sisältönä ryhmässä on hengellinen hyvä ja kuvataide.

Kesäkuun 4. päivänä Majakassa on juhlallinen Puolustusvoimain lippujuhlan päivän messu, josta kuljetaan risti- ja lippukulkueen johdattelemana seppeleenlaskuun sankarihautausmaalle ja sen jälkeen kahvitilaisuuteen Isopappilaan.

Kesän aikana tilassa järjestetään Majakka -iltoja ja syksyllä on tulossa "Elämällä on väliä" -raamattuluentosarja, jossa luennoivat seurakunnan vapaaehtoiset seurakunnan visiolauseiden pohjalta.

Tule rohkeasti tutustumaan Majakkaan 23.4. klo 10 messun sekä sen jälkeisen avajaisviikon tapahtumien kautta!

Lisätietoja Majakka-tilasta saat täältä.

Anu Mätäsniemi
Anu Mätäsniemi
pastori

Olen ollut tässä seurakunnassa töissä vuodesta 2009. Työtehtäviini kuuluvat messut, hartaudet ja toimitukset, kaikki papin perinteiset työt. Erityisesti vastaan seurakunnassamme hautaan siunaamisista.

Olen diakoniapappi ja hoidan seurakunnan yhteyksiä paikallisiin hoivayksiköihin. Vastaan seurakunnassa sotiemme sukupolvien perinnetyöstä, sillä sieluni on läpikotaisin sinivalkoinen. Minulle isänmaallisuus on ennenkaikkea sitä, ettei kaveria jätetä, vaan huolehdimme toinen toisistamme - tämä on sotiemme veteraanien sekä sotiemme sukupolvien henkinen ja hengellinen perintö, mutta myös diakoniatyön ydin - lähimmäisenrakkaus. Vastaan yhdessä monien paikallisten yhdistysten kanssa Veteraanien perinnekerhon toiminnasta sekä isänmaallisten seppeleenlaskujen jne tilaisuuksien järjestämisestä.

Toimin seurakunnan vapaaehtoistoiminnan yhteyshenkilönä ja organisoin esimerkiksi messuavustajien, Jumalan kämmenellä -kirjoittajien sekä kirkkoväärtien toimintaa. Lisäksi olen mukana aikuistyössä, johon kuuluu Laulu- ja soitinyhtye Mamma, Pappi ja Pappojen toiminta Sarven lauluilloissa. Vastaan myös seurakunnan viestinnästä.

Täällä Hämeenkyrössä minut on jo opittu tuntemaan avoimena estetiikkona ja kulttuurin suurkuluttajana. Arvostan myös kaikkea vanhaa sekä perinteitä, mutta elän tässä ajassa. Huumorissani ja perusiloisessa luonteessani näkyvät karjalaisjuureni. Harrastan runoja, kirjallisuutta, teatteria, puutarhaa, ruokaa ja kodin hoitoa.

Minua pappina kuvaa varmaan se, että aika usein minulle sanotaan: "Ei uskoisi, että olet pappi. Sinähän puhut ihan tavallisia asioita ja olet ihan tavallinen ihminen!" Ja oikeasti, niinhän me kaikki papit olemme :)

2023-04-07 14:10:00.0