Yhteisvastuukeräys on avattu

Aino Paukkunen ja Kaisu Talosela Kynttilänpäivän kirkossa.jpg

Jo varhain Runebergin päivänä 5.2. Mäntyrinteen kappeli täyttyi naurusta ja leppoisasta puheensorinasta. Iloinen ja valoisa Kynttilänpäivän messu kokosi kappelin täyteen eläkeväkeä ja nuorempiakin.

Hämeenkyröläiset eläkejärjestöt toteuttivat yhdessä jumalanpalveluksen, jossa avattiin Yhteisvastuukeräys. Eläkeläiset avustivat messun eri tehtävissä, kuten kirkkokyytien järjestämisessä, ristikulkueessa, tekstien luvussa, kolehdin kannossa ja ehtoollisen jaossa. Lopuksi herkuteltiin ravintola Brukan keittolounaalla.

Kotiin viemisiksi jokainen messuun tulija sai pienen alttarilla siunatun kynttilän muistuttamaan Jeesuksesta, Maailman valosta. Yhteisvastuukeräystä oli aloittamassa 110 henkeä. Yhdessä tuumattiin, että tehdään eläkeväen kirkkopyhästä jokavuotinen perinne. Ensi vuonna jälleen!

Lisätietoa Yhteisvastuukeräyksestä saat täältä.

2023-02-06 18:03:25.0