Ehtoollinen tarjolla kirkossa

Kuvassa ehtoollispikarit joihin osuu kirkon ikkunasta tuleva valo

Hämeenkyrön kirkko

Tule armon pöytään!

Tänään on mahdollisuus tulla nauttimaan ehtoollista kirkkoon! Kirkossa ei ole klo 11.00 alkaen meneillään jumalanpalvelusta, vaan kirkkoon tulija voi tulla suoraan oman aikataulunsa mukaan aikavälillä 11.00-12.00 ehtoollispöytään ja lähteä pöydästä ehtoollisen saatuaan.

Ehtoollisella noudatetaan seuraavia ohjeita:

Ehtoollispöytään tullaan maskin kanssa ja otetaan puhdas pikari keskikäytävällä olevalta tarjottimelta. Tämän jälkeen polvistutaan alttarille odottamaan papin tuloa ja pikari lasketaan alttarikaiteelle.

Maski otetaan pois vasta, kun pappi on antanut leivän ehtoollisvieraan käteen ja kaatanut viinin alttarikaiteelle laskettuun pikariin.

Kun ehtoollinen on nautittu, ehtoollisvieras laittaa maskin takaisin suunsa eteen ja palauttaa pikarin tarkoitukseen varatulle pöydälle.

Lisäksi pyydetään ottamaan huomioon perusohjeet: kirkkoon tullaan vain terveinä, huolehditaan käsihygieniasta sekä yli kahden metrin turvaväleistä.

Kerralla kirkossa voi olla läsnä enintään 6 henkilöä voimassa olevien rajoitusten mukaisesti.

Tervetuloa!

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä