Ajankohtaiset asiat lapsiperheille

Tältä sivulta löydät uusimmat tiedotteet jotka koskevat päiväkerhoja, perhekerhoja sekä kaikkia alle kouluikäisten lasten perheitä.

Päiväkerhot ja avoimet perhekerhot

Päiväkerhot  alkavat viikolla 34. Ilmoittautuneet ovat saaneet kerhokirjeen kotiin. Vapaita kerhopaikkoja voi vielä kysellä. Lue lisää tästä linkistä.

Avoimet perhekerhot aloittavat toimintansa viikolla 34: tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 Torikatu 8. perhekerhoon ei tarvitse ilmoittautua.

Sekä päiväkerhot että perhekerhot ovat maksuttomia.

Muuta lapsiperheille:

to 20.9. kello 18.00  Perheiden Olohuonekirkko

Päiväkerholaisten, perhekerholaisten ja kaikkien perheiden syyskirkko Torikadun Olohuoneessa. Lopuksi kirkkomehut :) Tervetuloa koko perheen voimin. Täällä tapaat seurakunnan varhaiskasvatuksen työntekijät ja muita lapsiperheitä. Kirkkohetken jälkeen mehu- ja kahvitarjoilu.

Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmä ja erovertaisryhmä 7-12-vuotiaille lapsille.

Ryhmä kokoontuu joka viikko (8 vk ajan) torstai-iltapäivisin klo 17.30 -19.30 ajalla 4.10. - 29.11.2018 samanaikaisesti kuin Eroperheiden lasten vertaisryhmä. Ryhmä on tarkoitettu eropäätöksen tehneille tai eronneille vanhemmille. Ryhmä alkaa, jos ilmoittautuneita tulee tarpeeksi ja alkuhaastattelun perusteella ryhmä tuntuu juuri haastatellulle henkilölle sopivalta. Lisätietoja kunnan nettisivuilla. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmä ja erovertaisryhmä 7-12-vuotiaille lapsille.

taimet
pajunkissa lapsen kädessä

lastenohjaaja

Olen Merja Eloranta, lastenohjaaja. Aloitin seurakunnassa syksyllä 1997 tekemällä lastenohjaajan sijaisuuksia. Myöhemmin kouluttauduin lastenohjaajaksi oppisopimuksella ja valmistuin keväällä 2007. Tein kuuden vuoden pätkän vastaavan lastenohjaajan töitä ja palasin perustyöhön syksyllä 2019. Syksystä 2018 olen ollut mukana myös aikuistyössä vetäen Ankkuri-iltoja pariskunnille.

34:n avioliittovuoden jälkeen jäin leskeksi joulukuussa 2020. Elämääni tuovat lohtua aikuiset lapseni sekä kaksi pientä lastenlasta. Myös Jumalan huolenpito, rukoilevat ystävät ja tämä ihana työ lasten ja perheiden parissa auttavat jaksamaan. Pidän kovasti kuntoliikunnasta, lukemisesta, käsitöistä ja lauta- ja korttipelien pelaamisesta (bridge!). Kuuntelen myös mielelläni musiikkia, kokoan palapelejä ja vietän paljon aikaa lastenlasteni kanssa.