Mitä minä voin tehdä lähetystyön hyväksi? Miten voin auttaa?

• Tule seurakunnan lähetystapahtumiin
  • Tule tutustumaan lähetyspiiriin Kyröskoskella tai Kirkonkylällä
  • Sytytä kynttilä lähetyskynttelikköön kirkossa
  • Rukoile nimikkolähettiemme puolesta
  • Pidä yhteyttä lähetteihin vaikka postikortilla, sähköpostilla, kirjeellä tai Facebookissa
  • Liity lähetystyöntekijän tukirenkaaseen
  • Lahjoita leivonnaisia tai käsitöitä myytäväksi lähetystyön hyväksi
  • Lahjoita rahaa kolehtiin kirkossa, lähetyspiirissä, Toivoa naisille- ryhmässä tai naistenkahvilassa
  • Osta lähetysmyyjäisistä
  • Ryhdy kummiksi kaukaiselle lapselle ulkomailla, lisätietoa lähetysjärjestöiltä tai seurakunnan lähetyssihteeriltä
  • Osta toisenlainen lahja  ystävällesi  Kirkon ulkomaanavulta , vaikka vuohi köyhälle perheelle tai onnenlahja Suomen Lähetysseuralta, vaikka puuntaimi kehitysmaahan
  • Ole ennakkoluuloton erilaisia ihmisiä ja erilaisia kulttuureja kohtaan
  • Vaikuta itse eri tavoin siihen, että seurakuntamme on ulospäin avoin ja ihmisiä sisälleen rakastava
  • Pidä evankeliumin sanan ja rakkauden palvelun viemistä kaikille ihmisille seurakunnan perustehtävänä
  • Keksi oma lähetystempaus, talkoot, tapahtuma ja vinkkaa siitä seurakunnan työntekijälle
  • Tule lähetystyön vapaaehtoiseksi, kysy lisää seurakunnasta

Osallistu Joulun lapsi-keräykseen!

Operaatio Joulun lapsen tarkoitus on osoittaa Jumalan rakkautta konkreettisella tavalla köyhyydessä eläville lapsille ympäri maailmaa.

Lapsille pakataan kenkälaatikko-lahjoja, joita viedään henkilökohtaisesti koteihin, kouluihin,laitoksiin ja vankiloihin. Samalla lapsia kutsutaan mukaan seurakunnan järjestämään toimintaan. Suomen paketit viedään Moldovan ja Romanian kaikkein köyhimmille lapsille.

Kokoamme Hämeenkyrössä paketteja sekä yksittäin että yhdessä. Torikadun olohuoneelle voit palauttaa omat valmiit pakettisi, silloin kun olohuoneella on tilaisuuksia.

Pidämme myös yhteiset pakkaustalkoot sunnuntaina 13.11. Olohuoneella, alkaen klo 16. Pakettiaihioita on valmiiksi, tuo mukanasi paketteihin sopivia tavaroita: (paketteja kootaan 2-14-vuotiaille)

-pienet lelut ja muut kivat esineet, kuten taskulamppu pattereineen, pienet pallot ym

-Ohuet pitkähihaiset

-pipot,hanskat,lämpimät sukat

-hygieniatarvikkeet (palasaippua,hammasharja,kampa/harja)

-koulutarvikkeet (penaali,kynät,värikynät/liidut,vihko,pyyhekumit,teroitin ym)

Ei nesteitä, karkkeja tai sotaleluja.  Kaiken tavaran tulee ehjää ja uutta.

Kahdet kädet yhteen liitettyinä.

diakoniatyöntekijä, lähetyssihteeri

Teen diakoniatyötä eri ikäisten parissa, ja lisäksi työhöni kuuluu lähetykseen ja kansainvälisyyteen liittyviä asioita. Toivon, että minuun on helppo ottaa yhteyttä kaikenlaisissa asioissa.

Olen Espoosta Hämeenkyrön maaseudulle kulkeutunut kolmen lapsen äiti.

Innostun elämän eri sävyistä ja erilaisista ihmisistä. Vapaa-ajallani rapsuttelen kissoja ja lampaita.