Vanha hautausmaa

Vanha kappeli kesäisen vanhan hautausmaan keskellä.

Kappelikuja 6, 39100 Hämeenkyrö

Vanhaa hautausmaata on laajennettu useaan otteeseen, viimeksi vuonna 1956. Hautausmaan keskellä on vuonna 1895 valmistunut siunauskappeli.

Kun vanha kirkko aikanaan purettiin pois nykyisen kappelin kohdalta, tulivat käyttöön arvokkaimpina hautapaikkoina ns. karmit. Ainoa säästynyt on Pukaron kylän Riukulan suvun karmi vuodelta 1836. Karmi sijaitsee kappelin lähellä. Muut karmit on aikojen saatossa purettu pois.

Vanhan hautausmaan tunnetuin hauta on kirjailija F. E. Sillanpään sukuhauta. Haudalla on Kalervo Kallion veistämä reliefi.

Vanhan hautausmaan yhteyshenkilönä toimii Maritta Laine, jonka yhteystiedot löydät täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Maritta vastaa vanhasta hautausmaasta 1.4.-30.11. välisenä aikana. Muulloin yhteys kirkkoherranvirastoon.

Ohjeita hautausmaalla kävijälle löydät täältä.